top of page

במה שונה הדרך המקצועית שלי כיועצת שינה, מיועצות אחרות?


פגישת ייעוץ שינה עם הורים
פגישת ייעוץ שינה עם הורים

אני יועצת שינה כבר למעלה מעשור ...


ובמשך השנים ראיתי איך המקצוע מתפתח, ומשלב שבו הייתי נתקלת בהרמת גבות ובשאלה של תמיהה: "מה יש דבר כזה יועצת שינה?" (האמת שעד היום אני שומעת את השאלה הזו ולרב גם מגיע המשפט: "וואו, זה ממש ממש חשוב"). עד לשלב שבו אימהות קוראות כל דבר שמפורסם בנושא ומנסות לפצח את הדרך להרדמה עצמאית לבד, כי יש כל כך הרבה חומר ברשת.


אבל היום אני רוצה לספר לכם על הדרך שלי להביא משפחות מלילות של חוסר שינה, עייפות כרונית ועצבנות ללילות של שינה רוגע ואיכות חיים אחרת.

יש הרבה יועצת שינה היום בשוק כי יש לזה ביקוש והמקצוע משך אליו המון נשות מקצוע שלמדו במקומות שונים ועובדות בשיטות שונות (דרך אגב לא נתקלתי בגבר שבחר בזה כמקצוע).

ראשית והדבר החשוב ביותר זה להבין שייעוץ שינה הוא לא תהליך של זבנג וגמרנו, אי אפשר לחולל שינוי אמיתי שיחזיק לטווח הארוך, בזמן קצר (לא משנה כמה אנחנו רוצים שהשינוי יגיע כמה שיותר מהר ואם אפשר מאתמול).

אפשר לחולל שינוי בזמן קצר והוא לרב יחזיק מעמד גם רק לטווח קצר, לרב כי השינוי הוא לא שינוי עומק שבדק מדוע באמת נוצרו ההרגלים הישנים ואיך אנחנו מתרגלים שינויי הרגלים מהשורש.

לכן כשאני מלווה משפחה לשינויי הרגלי שינה אני עורכת כמה תהליכים במקביל וההסתכלות על השינוי הוא הוליסטי ונותן מענה מרמת ההבנה של השינה הצרכים של התינוק דרך הבנת הטמפרמנט והאופי שלו (שלהם יש השלכה מאד גדולה על התפתחות קשיי שינה) ועד הבנת הסיבות להתקבעות ההרגלים הנהוגים בבית.

בנקודה הזו חשוב להעמיק לתוך הקושי של ההורים ולהבין איך התגבשו בחייהם האמונות ההוריות שהשפיעו על ההתנהלות שלהם כהורים.

האמת שלפעמים זה כמו לפצח את האטום כי זה בדיוק החלק שלרב אינו גלוי גם להורים עצמם והעבודה פה היא עבודת חשיפה איטית שאני עושה לאורך התהליך, מה שמתאפשר לאור העבודה שאני מלווה את התהליך באופן צמוד ויום יומי.

בסופו של תהליך ועם ההגעה למטרה שבו התינוק לומד להירדם באופן עצמאי וגם להרגיע את עצמו ההורים מוצאים את עצמם בנקודת סיום שונה מאד מנקודת ההתחלה.

התהליך מאפשר הבנה עמוקה יותר שלי כהורה ודרך ניהול ההורות. החוכמה היא להבין איך אני מנהל את ההורות וזה שמחליט את ההחלטות בבית ולא מתנהל מהנסיבות ומפחד מהבכי של התינוק שלי.

השנוי הזה משנה חיים ואת תפיסת ההורות שלי ושם גם קורה הקסם.


אז היום חשפתי קצת את שיטות העבודה שלי ולמה אני כל כך אוהבת אותה, כי השינוי הוא כל כך גדול ומהותי שזה מעניק סיפוק גדול.


רק אתמול כתבה לי אימא ששלחתי לבתה ברכת יומולדת (סיימו ייעוץ לפני יותר משנה):"תודה גילה יקרה, מודים ומעריכים לילה לילה…"

5 צפיות
bottom of page