top of page

הרהורים של יועצת שינה

היום אני ממש רוצה לשתף אתכם בהרהורים שעלו לי וקצת לשפוך את הלב.

כמו שאתם יודעים ואני כותבת על זה כאן הרבה, אני כבר למעלה מ 10 שנים יועצת שינה. מתחילת ימי כיועצת שינה נתקלתי בכתבות טלוויזיה שצצו מידי פעם וקטלו את המקצוע. איך שאני ראיתי את זה עמדו מאחורי הכתבות האלה אינטרסים כלכליים אבל לאחר מס ימים או שבועות הביקורת התמוססה ולקוחות המשיכו להגיע, כך שתמיד נראה שיש צורך בייעוץ שינה ושזה משנה באופן מהותי את האוירה ואיכות החיים בבית. אלה היו גם הפידבקים שקיבלתי מהלקוחות שלי.

אבל בשנים האחרונות יש ממש מסע צלב נגד ייעוצי שינה ולצערי הרב הוא מגיע מנשות מקצוע אחרות שחושבות שכדי לקדם את האג'נדה שלהן הם צריכות לרמוס אותנו יועצות השינה ולעשות לנו דה לגיטימציה. המתקפה היא גם על אימהות שמחפשות ייעוץ שינה והן זוכות לקיתונות של ביקורת רק על כך שהם חושבות או שוקלות לקחת ייעוץ שינה.

לפני יומיים נתקלתי בפוסט בקבוצת אימהות לתינוקות, ואימא לתינוק בן 11 חודש שמחפשת יועצת שינה. זו רק אחת הדוגמאות לתשובות שהאמא קבלה מאימהות אחרות: "התינוקת שלי קמה מלאאאא בלילה וזה צורך שלא חשבתי בחיים להפסיק. בחרת להיות אמא, הילד שלך צריך אותך ואוכל בלילה. אני בטוחה שאת אמא מדהימה וטובה, אל תתני לילד שלך לבכות בגלל יועצת שינה מטומטמת .. אין שיטה שלא כוללת בכי ודיכויו של הילד .." תחסכי אלפי שקלים ועוגמת נפש לך ולו"

בקיצור אימא שלא מכירה אותי, מעולם לא דברה איתי, חושבת שאני יועצת שינה מטומטמת שגורמת לנזק.

ואני חושבת באיזו זכות יש לה להיות כל כך שיפוטית כלפי הורות של הורים אחרים. מי אמר שהדרך שלה היא הנכונה? ויותר מזה והאם יש רק דרך אחת נכונה לגדל ילדים? אולי הדרך הנכונה היא הדרך שנכונה לי?

היום נתקלתי בפוסט באנסטגרם של יועצת הנקה שרב הפוסטים שלה הם תקיפה של יועצות שינה וכך היא כותבת:" ללמד תינוק להירדם באופן עצמאי ולישון רחוק מהוריו זה כמו ללמד חתול לנגן בפסנתר..." הציניות והארס מאד ברורים.

ושוב עולה בי מחשבה כמה נמוך אפשר לרדת שכדי לקדם את עצמי אני תוקפת נשות מקצוע אחרות ואיך זה מרגיש כשאנחנו רואים פרסומת בטלוויזיה שבמקום לדבר למה לבחור בי אני משמיצה את המתחרים שלי.

אני חושבת שבקורת ושיפוטיות הם משהו שאנחנו צריכים להוקיע ועלינו לכבד כל אחד על הבחירות שהוא עושה אם הם מתאימות לו. אני לעולם לא אנסה לשכנע מישהי לעשות ייעוץ שינה אם לא היא זו שפנתה אלי וחיפשה את שירותיי אני לעולם לא אשכנע אימא שהיא זקוקה לשינה טובה אם היא חשובת שהתפקיד שלה כאימא כולל חוסר שינה וקימות מרובות בלילה... (עד שהילד מתגייס)

בסופו של דבר יש כאן גישות ואג'נדות שונות מסביב לנושא ההורות ואני תוהה שוב מדוע יש להכפיש ולעשות דה לגיטימציה לבחירה של הורים שחושבים בצורה שונה ממני? כל אחד צריך וראוי שינהל את ההורות שלו בדרך שהוא מאמין בה ולהיעזר בכל איש מקצוע שמקדם אותו לקראת ההורות שהוא מחפש ליצר בבית שלו ומתאימה לו ולילדיו.


גילה פרץ יועצת שינה לתינוקות פעוטות ותאומים
גילה פרץ יועצת שינה לתינוקות פעוטות ותאומים

3 צפיות
bottom of page