G-D4S2VMBK9Z
top of page
תמונת הסופר/תגילה פרץ

למה ייעוץ שינה הוא לא רק הקניית הרגלי שינה טובים?

אם נשאל הורים מתי הם פנו לייעוץ שינה ולמה? רב התשובות יהיה כי אנחנו עייפים ולא ישנו לילה שלם המון המון אבל באמת המון זמן (חודשים ואפילו שנים).

אבל אני תוהה ושואלת את עצמי לאחר שנים כיועצת שינה, האם ייעוץ שינה רק מלמד תינוקות לישון ופותר את בעיית העייפות של ההורים, או שיש שם משהו יותר מזה?

כיועצת שינה כבר למעלה מעשור שנים וליווי מאות הורים ותינוקות לאורך השנים, אני יכולה להגיד כי בייעוץ שינה, אנחנו לא רק מלמדים את התינוקות שלנו לישון וחוזרים לישון בעצמנו (שהיא ללא ספק מטרה חשובה מאד מאד ומאד נחוצה להתפתחות מיטבית ולבריאות של כולם), אלא יש כאן תהליך נסתר מן העין ולא פחות חשוב שבמהלכו אנחנו לומדים למעשה להכיר את עצמנו כהורים לילדינו את סגנון ההורות שלנו ומעמיקים בהיכרות של ילדינו. אתם בטח רוצים לשאול רגע למה את מתכוונת? אז אני אסביר למה כוונתי. הרי זה כבר קלישאה לומר שהורות לא באה עם הוראות הפעלה ואנחנו למעשה לומדים להיות הורים תוך כדי תנועה מרגע שהתינוק מגיע הביתה.

האם תהיתם מה אנחנו מגייסים לתוך לימוד המקצוע החדש שלנו כהורים ועל מנת להצליח במשימה החדשה שקיבלנו עלינו לשארית חיינו?

אז בתור התחלה את הניסיון האישי שלנו מהדרך שבה ההורים שלנו גידלו אותנו. אנחנו גם מסתכלים מסביבנו ולומדים מה אחרים עושים, אנחנו קוראים ספרים מאמרים פוסטים, מתייעצים עם משפחה חברים מכרים, כיום גם הרשתות החברתיות ופורומים למיניהם הם מקום לשאול והתייעץ עם הורים כמונו או עם מומחים בתחומים שונים אבל יש עוד משהו שהוא לא פחות חשוב שמשפיע השפעה מאד משמעותית על ההורות שלנו על האופי שהיא מקבלת וזה האופי והטמפרמנט שלנו שיתכן שבלי שנשים לב יכתיבו לנו את דרך ההתנהלות שלנו בהורות והכוונה היא לסגנון ההורות שלנו האם אנחנו הורים לחוצים או רגועים האם אנחנו זורמים עם הזמן או זקוקים לסדר והבנה מה קורה עכשיו או מה עלינו לעשות עכשיו וכו.... לעיתים נגלה שכל מה שאחרים מספרים או מייעצים מניסיונם בהורות שלהם לא ממש מתאים לנו כי אנחנו אחרים ויש לנו ילדים שונים משלהם. לעיתים נגלה שכשהיינו קטנים הבטחנו לעצמינו שנגדל וייוולדו לנו ילדים משלנו אנחנו נהיה הורים שונים מהורינו, כאלה שהינו רוצים שיהיו לנו. לפעמים נגלה שלנו ולידינו יש אופי או טמפרמנט שונה זה מזה וזה לכשעצמו מקשה על ההתנהלות שלנו מולם, ועיתים אנחנו סתם נלך לאיבוד בתוך משימה כל כך קשה פיזית וריגשית שדורשת מאיתנו להתמסר אליה 24/7 בלי שבתות וחגים, כל יום, כל היום. אז מה עשוי לעזור לנו להבין איך להיות ההורים שאנחנו רוצים להיות? או ליתר דיוק באיזו דרך נרצה לנהל את ההורות שלנו? שתמיד נדע מה הילדים שלנו צריכים ואיך אנחנו נענים לצרכיהם? איך אנחנו מקדמים לימוד וחינוך מיטביים? איך אנחנו מגבשים סדר יום שנכון לנו ולילדים שלנו? איך אנחנו מתנהלים מתוך הבנה מה נכון לעשות עכשיו ולא מתוך חוסר אונים וחוסר שליטה על מה שקורה במשך היום?

אז זה בדיוק מה שתהליך של ייעוץ שינה מעניק להורים ברובד הנסתר והעמוק שלו. זהו תהליך שמאפשר לנו להכיר איזה סוג של הורים אנחנו ומה חשוב לנו בתור הורים ויותר מזה להכיר לעומק את הילדים שלנו, מה מאפיין אותם? מה הצרכים שלהם ואיך נעניק להם את זה? ובנוסף לכל בסיום התהליך נהיה הורים לא עייפים לילדים שישנים היטב מה שמבטיח הנאה מההורות. ביננו לא בגלל זה הפכנו להורים?

הורים מאושרים מחזיקים תינוק שרק נולד

14 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page